søndag den 2. september 2012

Daffodil

Den skønne Daffodil har faktisk været færdig et stykke tid - jeg kunne bare ikke tage mig sammen til at montere den. Nu er det endelig gjort, og hvor er det godt, for det ser ud til at blive en yndlingscardigan. Daffodil er en kropsnær model lige som jeg kan lide det - der skal blot en lille top indenunder. Jeg synes mønstret ser så fint ud både forfra og bagfra. Jeg startede faktisk både én, to og tre gange på cardiganen uden at det lykkedes mig. Det er fordi, der er så mange fejl i den første opskrift Helga Isager har skrevet, så den stort set er umulig at strikke efter. Da jeg så gik ned til Tøndering Strik og klagede min nød, viste det sig at Helga har skrevet en splinterny opskrift - uden fejl. Derefter gik det gnidningsfrit - faktisk har den været sjov og lige tilpas udfordrende at strikke, så jeg kunne godt overveje en til, for modellen er sød og pasformen fin.
Knapperne er fra Birthe Sahl, De er grønne med en svagt lysegul kant.
FAKTABOKS: Design: Daffodil af Helga Isager Garn: Karen Noe Uld-angora Fra lager: Ja Anvendt: 235 gram Farve: Flaskegrøn Købt hos: Garrngalleriet Pinde: 3 og 3 1/2 Str. : L

24 kommentarer:

Fru Kahr sagde ...

Hvor er den blevet skøn, og den er yderst velsiddende.

De der første udgaver af Helga Isager opskrifter, skal man passe lidt på med (især de tidligere), for de er ofte noget fejlbehæftede.....men skønne er de jo.

christunte sagde ...

Den ser rigtig fin ud. Passer dig perfekt!

Tine sagde ...

Hvor er den bare blevet flot til dig Irene!
Godt at du fik den monteret :-)

Strikkeglæde sagde ...

Flot model og rigtig lækker og sidder perfekt - det er nogle flotte knapper!!

Berit sagde ...

Den er superfin, Irene!

Lisbeths Verden sagde ...

Enda en skjønn jakke fra deg :)

Uldbegavet sagde ...

Nej hvor er den bare lækker, jeg kan godt forstå hvis den bliver en yndlings cardigan. Superflot. Den må jeg lave en dag. Den klæder dig godt Irene.

Citronmoster sagde ...

Fin trøje og jeg er vild med de knapper du har valgt :)

Lona sagde ...

Den er rigtig flot og sidder godt på dig (;o)

Kirsten sagde ...

Ih hvor er den flot og den klæder dig fantastisk. Jeg er vild med farven. Det var godt at du fik den moneret ;-))

Helle sagde ...

For et nydelig mønster, enkelt og elegant. Også er det vel ingen tilfeldighet at den også er blå. :)

Frujensensunikum sagde ...

Hvor er den blevet skøn lige i din farve og så sidder den bare helt perfekt .
Jeg har også købt mønsteret har bare fået tid til at komme igenne endnu, spændende om det er den opskrift med alle fejlene jeg har fået.......;-((

Kh Jane

Gitte sagde ...

Altså Irene, hvor er den bare blevet flot. I klær hinanden så godt!

GrenDesign sagde ...

Den er rigtig fin i en skøn farve!
Ja, Helga's seneste opskrifter er fine - og ikke så fejlbehæftede som de tidlige. Hun kan godt nu:-)

Pernille sagde ...

Den ser dejlig ud, og jeg er vil med Birthe Sahls knapper :)

Eva sagde ...

Det er en smuk og velsiddende cardigan:)

Og så har jeg kigget lidt på indlæg nedenunder, for jeg kan ikke rigtig følge med for tiden....., - dejlig vuggestuesweater, du har fået lavet. Jeg kan så godt lide farverne.

Tineke sagde ...

Meget smukt, og farven er så flot til dig.

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Hot, hot, hot, hot!!!

Det var da godt, at du fik den nye opskrift, så du ikke nåede at gnave pindene helt over i frustration. For det ville være synd, hvis den smukke trøje ikke var blevet færdig, den passer jo perfekt til dig!

Emmy sagde ...

Hvor er den smuk din "Daffodil". Den klæder dig og sidder perfekt:-)

Lidt sjovt - jeg har lige være hos Marianne Isager i Tversted. Der købte jeg garn og opskrift til en Daffodil. Jeg glæder mig til at komme igang med strikningen.

Karin Grøn sagde ...

Den er rigtig fin til dig - Daffodil--- hvorfor den så hedder det- må stå hen i det uvisse- for der er altså ikke meget påskelilje over den, men alright- - Det er jo designerens kunstneriske frihed.
Den lille NORO trøje er også fin og god netop til at bar at trække over hovedet på en lille dreng i vuggestuen. Smukt arbejde.

Helle : sagde ...

Hvor den bare klær dig, sikke flot den er strikket så glat og fin.

Fru Olsen sagde ...

Jeg tror du har det cardigans, som jeg har det med sengetøj :-) Nyt skal der til ;-) Og det her er endnu en af de smukke af slagsen.

Plenty Thingz sagde ...

Plenty Thingz is een e-commerce website, hier kun je elk product vinden. Spin, wiebel en race; het kan allemaal met onze kinderauto! Deze wiebelende auto houdt je kind actief en ontwikkelt zijn evenwichts- en coördinatievaardigheden tijdens het spelen. Hier vindt u halbankjez. Deze zachte, comfortabele leren bank heeft een iconische uitstraling en is een perfecte aanvulling op elk interieur. Het zal prachtig staan ​​in je hal, woonkamer of eetkamer.

Primary Projects sagde ...

Ben je op zoek naar een nieuwe opdracht? Wij hebben diverse opdrachtgevers en projecten! Hier vindt u Woning- en utiliteitsbouw