mandag den 23. juli 2012

Sizzle

Så strøg den anden Kim Hargreaves model af pindene:-) Sizzle er egentlig en sommercardigan i bomuld med korte ærmer, men jeg valgte at strikke den i Rowan Pure Wool. Jeg havde fået foræret 6 nøgler - egentlig et kit til et tørklæde, men jeg valgte at strikke en cardigan i stedet. Da jeg nu strikkede den i uld, fik jeg den idé, at jeg ville have trekvartærmer, så jeg ledte på nettet efter mere garn i samme farve. Det fandt jeg her - men det er altså ikke helt samme indfarvning. Jeg købte to nøgler og strikkede ærmernei det nye garn, så lange - som de nu kunne blive af et nøgle. Garnet er nemt at strikke med - blødt uldgarn, der kan vaskes ved hele 40 grader, men det "vokser" noget i vask, eller også skulle jeg bare have strikket en str. M :-) Opskriften er særdeles velskrevet og nem at gå til. Kim Hargreaves er en virkelig dygtig strikdesigner.
Resultatet er blevet rigtig godt, og det er kun hvis man kigger godt efter, at man kan se det ikke er helt samme farve.
Selve modellen er meget enkel - glatstrikket og kropsnær med ind- og udtagninger i taljen og kanter i dobbelt perlestrik. Den store bådformede halsudsæring er så flot, men for en gangs skyld lige det største til mig. Den vil falde ned over skuldrene, så hvis der er nogle, der har en god idé til, hvordan jeg kan afhjælpe det uden at skulle trevle op, modtages det med glæde. Træknapperne med blomster, som jeg har fundet på nettet gør cardiganen feminin og romantisk. FAKTABOKS: Design: Kim Hargreaves Sizzle Garn: Rowan Pure Wool Fra lager: Ja Anvendt: ca 325 gram Farve: Gråblå Købt hos: Foræring Pinde: Addi rundpind 3 og 3 1/2 Str.: L

22 kommentarer:

Eva sagde ...

Den er blevet så fin. Dejlig farve og søde knapper.

Merete sagde ...

Hvor er den flot og sikke en skøn farve. Jeg er vild med kanterne. Du kan hækle et par rækker med fastmasker på indersiden af hals. Så vil den trække sig sammen og det ville ikke kunne ses

Trillemus sagde ...

Wauw en lækker cardigan. Jeg er helt vild med halsudskæringen.

Kh Mette

Lisbeths Verden sagde ...

Nydelig :)

Lis sagde ...

Rigtig flot farve og fin model. Jeg er altså vild med Hargreave, men det ved du sikkert.
Jeg ved ikke hvad du kan gøre ved halsudskæringen, måske strikke bånd a"2 cm bredde i perlestrik, som om det var stropper fra en top?

Kh. Lis

Gitte sagde ...

Jeg tror at jeg ville prøve at hækle en enkelt række fastmasker. Det kan ofte trække det hele lidt sammen. - Og den kan trævles op hvis det ikke hjælper.

Ellers en super sød model, og så passer de trekvarte ærmer jo fint både til sommer, og til de lange skindhandsker man kan købe :-)

Uldbegavet sagde ...

Jeg tror også jeg ville hækle et par rækker og tage lidt ind undervejs.
Modellen er ellers supersød og garnet velvalgt.

amstrik sagde ...

hej den er rigtig fin, jeg må inderømme jeg ejer masse af hendes bøger er vild med hendes desing, men desvære må jeg nøjes med billder ind til hvider, da jeg ikke kan læse engelsk og og tror det er lidt meget med en opskrift på dette sprog. men hvem ved måske en dag jeg giver mig i kast med dem. for der er så mange flotte modeller.

så kan godt forstå du er vild med dem..

Strikkeheksen sagde ...

Sikken en helt fantastisk farve, Irene, hvor er den smuk og feminin og stilig som KH altid er :-)
Jeg ville også prøve en enkelt række med fastmasker og balancere lidt mellem at få den strammet ind uden den rynker for meget. Det lader sig jo nemt gøre at justere henad vejen, når det er hækling og som Gitte skriver, du kan altid trevle op igen. Håber du finder ud af noget, så du kan bruge den fine trøje :-)

Garn, hund & kat sagde ...

Jeg ville hækle en omgang elelr op med kæde masker på indersiden helt yderst på kraven og springe hver 2. maske over, og ja er en omgang ikke nok så ville ejg tage en omgang mere på samme facon.

Det afhjælper altid problemet med for løs hals og er en holdbar og pæn, usynlig løsning

Helle sagde ...

Har selv Sizzle på min ønskeliste for høsten, og kommer nok også til å strikke den i en ullkvalitet. 3/4 lange ermer var en god idé.

Jeg kan ikke se fargeforskjellen, så den er kanskje ikke så stor? Nydelig jakke, som du sikkert kommer til å bli glad i.

jeg har dessverre ikke ås mye andre råd enn å strikke halsen på ny, hvor du henter opp færre masker. Det gjorde jeg med Plenty, som har en lignende hals, da jeg ellers hadde syntes den hadde hatt for lite hold i halsen.

Hilde sagde ...

Nydelig jakke. Liker fargen veldig godt.
Hun har mange lekre modeller.

Frujensensunikum sagde ...

Hvor er den bare lækker og en virkelig skøn farve du har valgt.
Med hensyn til halsen ville jeg vælge at hækle en række krebsemasker da de er rigtig gode til at trække en hals udskæring lidt sammen og give en god kant på det færdige strik.

Ville ØNSKE jeg kunne lære at strikke efter engelske opskrifter ;-)

Kh Jane

Tine sagde ...

Du ryster da den ene flotte cardigan ud af ærmet efter den anden!!
Jeg er imponeret :-)

Og sikke et dejligt billede af Daniella. Hun er da lige til at knuselske :-)

christunte sagde ...

Den er vildt flot!
M.h.t. halsen plejer jeg selv at springe over, hvor gærdet er højest... Jeg ville strikke halskanten om med færre masker. Men det er selvfølgelig besværligt! Er bare ikke sikker på, at fastmasker er helt nok.

mona sagde ...

Hvor er den sød og fin og enkel Irene - dejlig farve - Dansk sommerhimmel:-)).
Jeg vil ikke skrive noget om hæklede fastmasker, det er der så mange der har gjort.

Berit sagde ...

Den er meget sød og feminin. Skøn fin farve!

Håber, du får fundet ud af at lave halsen en smule mindre, så den sidder godt.

Citronmoster sagde ...

Hvor er den flot. Jeg tænker også at fast eller krebsemasker ikke er nok. Jeg ville strikke en ny halskant :)

Anonym sagde ...

Hvor er den flot og i en skøn farve.

Mvh Maibritt

Anonym sagde ...

Hvis hæklede fastmasker ikke kan gøre det, er det altså også muligt at sy bændel på bagsiden af kanten et par millimeter indenfor kanten. Bændel - hedder det stadig det? - er altså de bånd, som vi evt syr på viskestykker/håndklæder, når stroppen går itu.
Jeg har med held gjort det på en kjole, som var hvid og derfor var det jo ikke et problem med farven. Din cardi ser forholdsvis lys ud, så jeg vi tro, at du uden problemer kan bruge de hvide bændler.
mvh Gitte

Pernille sagde ...

Den er fin. Jeg ville hækle fastmasker rundt i kanten, for at trække den lidt sammen. Hvis det ikke er nok med en maske for hver maske, ville jeg springe hver 6. 10. 12. eller noget over :)

avelinux sagde ...

Beautiful. I love the color.