søndag den 10. januar 2010

Store strikkesøndag hos Marianne Isager

Lækkert Isager-garn

En bunke spændende og udfordrende mønstre.

Kaffe, garn, pinde og et mønsterkatalog

Lækker frokost.

Koncentrerede kvinder med pinde


Det giver selvfølgelig "STORE STRIKKESØNDAG".
I dag afholdt Marianne Isager Store strikkesøndag på Kvindemuseet i Århus fra kl. 10 - 16. Jeg deltog sammen med halvdelen af "slænget" fra Blogspot-strikkegruppen, og vi havde en dejlig og udbytterig søndag.
Om formiddagen var der kursus i forskellige former for mønsterstrik ved Charlotte Tøndering. Jeg faldt pladask for Perlegrus-mønstret. Det og et par andre mønstre skal i hvert fald prøves af.
Dernæst var der dejlig frokost, hvor snakken gik livligt :-) Vi mødte også en helt ny blogger - Ann - fra Anns strik og sager. Jeg genkendte hende på det flotte Moebius-tørklæde:-)
Så var det tid for "Fup,Fif og fiduser" ved Anette Danielsen og et smugkig på en fantastisk kjole, der er med i Anettes nye bog, der kommer til september. Den fik os næsten op i det røde felt af bar begejstring:-)
Sidst på eftermiddagen var der kaffe og kage og foredrag af Marianne Isager, hvor hun fortalte om, hvordan hun var endt med et liv med garn og strik, og hvor og hvordan hun får inspiration til sine strikmodeller.
En helt igennem dejlig søndag!

12 kommentarer:

Anonym sagde ...

*SUK*

Kan jeg skrive så meget mere?

Hvor har I haft en skøn dag :-)
(tak for et nyt link)

Pia sagde ...

Hvor har i hygget jer. Hvem der bare havde været med.

Merete sagde ...

Lyder som en perfekt søndag. Hvorfor skal det skal foregå i Jylland?
Merete

Jeannette Mariae sagde ...

Jeg sukker også stort. Hvor ville jeg dog gerne have deltaget ;-)

Tine sagde ...

Det var nemlig lige præcis den skønne dag, som du beskriver!
Jeg hyggede mig også rigtig meget.

Strikkeheksen sagde ...

Tusind tak for hyggeligt selskab, jeg nød det i fulde drag :-)
Jeg er også faldet helt og aldeles for perlegrus, fantastisk smukt og også helt enkelt at strikke når først ti-øren er faldet ;-)Heldigvis fik du taget billeder, for jeg havde jo slet ikke tid til at finde mit kamera frem!
Tine (den søde kvinde, der gad vente sammen med mig)og jeg blev gennet hen i butikken igen, fordi museet lukkede - det kom til at koste mig en Indigo (model fra Japan bogen), men den må du se den 23. :-)

Ann sagde ...

Tak for en dejlig dag sammen med jeres dejlige gruppe. Det er nogle gode billeder, du har fået taget, Irene. Hvor er din Cikorie dog flot!
Jeg har surfet en del rundt på din blog. Der er vel nok mange flotte ting!

Gitte sagde ...

Tak for godt selskab ;-)
Vi er vist flere der "så lyset" i perlegrusen! Skønt med nyt inspiration, som kan bruges til mange ting. Og dejligt at du også havde plads i tasken til kameraet.

Jette sagde ...

Kan det bare være bedre..:o))

nynne sagde ...

Jeg bliver helt opstemt over at det bliver min tur d. 31. Håber vi ses den 23 hos Berit.

Unknown sagde ...

Å så kos og kjekt å se slik strikkeglede og samvær;)
Et riktig så godt nyttår til deg;)
Hilsen fra Ingrid

Hannestrik sagde ...

Det ser godt nok spændende ud. Hanne