torsdag den 1. marts 2012

Laar

I øjeblikket strikker jeg ivrigt på min "Laar".
Måske inspireret af det fine forårsvejr det er i dag, for det bliver en rigtig forårscardigan med picotkanter og fint hulmønster.
Trøjen strikkes ud i et, så der er heldigvis ingen montering.
Man starter nedefra og strikker siden ærmerne på med forkortede venderækker i ærmekuplen. Det har jeg ikke prøvet før, og første forsøg blev da også noget mislykket. Jeg havde taget for mange masker op, så det nærmest blev et pufærme:-)
Det andet forsøg ser bedre ud.
Ellers byder eftermiddagen på en forhadt MR-skanning og sikkert også noget ventetid, så jeg skal lige nå at slå masker op til et lille projekt jeg kan have med i tasken

10 kommentarer:

Unknown sagde ...

Nydelig denne ser ut. Så smart å ta arbeid med seg(jeg gjør det også)og noe lett må man ha da. Lykke til!:))

Marianne sagde ...

Fantastisk strik du fremtryller - den ene gang efter den anden. Held og lykke i eftermiddag, er der endnu et lille baby projekt under opsejling?

Berit sagde ...

Sikke et fint hulmønster. Det må da bestemt blive en rigtig forårsting.

Eftermiddagen skal vist bare overstås og så hjem og nyde solen igen!

Fru Knudsen sagde ...

pøj, pøj med scanningen

Ann sagde ...

Det ser spændende ud. Jeg har heller aldrig strikket ærmekupler med forkortede rækker, men har ofte tænkt på det. Asplund bruger det meget - efterhånden vel altid.
Jeg glæder mig til at se det færdige resultat.
Håber scanningen gik nogenlunde gnidningsfri.

Miss.Møllebo sagde ...

Tror du ikke du ville vække opsigt
med fine pufærmer? nå spøg til side og god vind med scanningen. Strikker selv børnesokker fra tåen af og begge 2 på en gang, på 1 rundpind, det er meget sjovt at prøve og jeg skal nok lægge dem på bloggen når de er færdige.

Kirsten Amstrup sagde ...

Den ser meget fin ud, din forårscardigan. Det lyder rigtig spændende med de ærmekupler - det glæder jeg mig til at se mere til. Har aldrig selv prøvet det.

eKirsten sagde ...

Den er altså sød, den cardigan. Den er lige kommet med på min favoritliste.

nynne sagde ...

Først tak for sidst - det var en dejlig "udflugt"
Håber det gik godt til mr i dag ?
Fantastisk stykke strik du igen får fremtryllet :-)

Anonym sagde ...

This the same IRENE- TORONTO?
This the same IRENE- KENCO?
This the same IRENE- USTECO?
This is the same IRENE - STONCO- COCNINES- MENEIN?
With DEPP?