fredag den 14. oktober 2011

Fætteren

Husker I ham her ? Han havde sidste vinter uindbudt taget fast ophold i min slagbænk.
I år er hans fætter flyttet ind i mit køkken.
Vi forsøgte i går at drive ham ud fra hans gemmested under fryseren. Han strøg lige forbi kattens snude, men den lade kat langede bare dovent en pote ud uden at fange ham. Nu har Mr. Mouse taget ophold bag komfuret og køkkenbordet, hvor det er umuligt at få fat i ham. Der er linet musefælde op og i nat var der en farlig ballade i køkkenet.
Men er Mr. Mouse lige så klog som sin fætter, så er han ikke sådan at fordrive. Hvem ville også være det, når man har et lunt og komfortabelt pensionat med adgang til rigelige mængder af (katte)mad ?

12 kommentarer:

EnHeberg sagde ...

Åh for dælen! God jagt. Her har fælderne klappet seks gange - indtil videre...vores kat er lige død :(

Berit sagde ...

Uha, den må I se at få fanget.

Selv musene har opdaget, at det nu er tid at trække indendøre til hygge og varme.

Kirsten Amstrup sagde ...

Nej, sådan et pensionat ville jeg da heller ikke forlade frivilligt. Og jeg kan næsten ikke nænne tanker om at fange mus, for jeg synes faktisk de er så søde. Så jeg er glad for at jeg ikke skal løse dit dilemma.

mona sagde ...

Altsåååå! - har I måske tænkt på at anskaffe Jer en ny og knap så lad kat.
Man kan sagtens have to katte, måske vågner ham dér Garfield også lidt mere op.
Jeg synes ellers mus er så søde, men jeg vil nu heller ikke have dem inde i huset.

Sylvia sagde ...

Stakkars lille mus, da......
de fryser jo også på denne tiden.
God weeend

Annette sagde ...

Åh nej!
Selvfølgelig kan jeg jo godt se situationen fra musens synspunkt, hvorfor forlade et godt pensionat, hvor der er nok af alt! Men for søren da, hvor ville jeg være ked af, at have en mus boende i mit køkken, også selv om det var bag komfuret ☺.

Jeg var ellers grumme træt af, at jeg i går fandt muse høm-hømmer i vort kælderrum, men jeg kan godt se, at det forslår ikke noget i forhold til jeres museproblemer. God jagt!

Helle Mikkelsen sagde ...

Ja det er så træls med de mus i køkkenet. Jeg brugte kattemad fra dåse til at sætte i en smækfælde da jeg havde mus i køkkenskabet, det virkede, for de er snu og kan få noget der er mere fast af uden fælden smækker. Men dåsemaden kan den ikke bare snuppe uden fælden går ;o) god jagt.

Strikkeheksen sagde ...

Altså Irene - den smukke, dovne kat - tror vist lige, I skal ha´ sat hende på skrump, så hun kan gøre sit arbejde ordentligt ;-)

Også selvom det er meget synd for musen :-)

Pia sagde ...

Det er ikke en rar gæst at have. Katten må på kursus i mussejagt :-) Har selv fanget 2 stk der var gået i klapfælden i skuret for 2 ugerstid siden.

Anonym sagde ...

Prøv med havregryn i fælden, det kan de ikke få fat i uden at røre udløseren. God jagt og varme efterårshilsner fra

fru Jensen
Gudhjem

Jette sagde ...

Det var da godt nok en doven kat, griner, selvom det jo ikke er sjovt at have mus inde, de er jo så søde, men bare de er udenfor. Vi har en der gnaver i et eller andet i hulmuren, heldigvis er den ikke kommet ind endnu.

nynne sagde ...

Der er nu så hyggeligt hjemme hos jer - at jeg også ville blive boende, hvis jeg først var flyttet ind.