onsdag den 3. august 2011

Nr, 1 Lara Croft

Endelig kan jeg fremvise et færdigt stykke strik - Lara Croft fra Lisa Renners bog Close.
Jeg lynstrikkede den faktisk i løbet af en uge, men løb tør for den blå kantfarve - Cottonwool fra Gepard - da jeg manglede et halvt ærme. Jeg kunne ikke finde en garnforretning i Århus, der forhandlede Cottonwool. En garnbutik i Odder og én i Horsens havde garnet, meen jeg synes det var lige lovlig meget at starte bilen og køre så langt for et enkelt garnnøgle. Så den lå lidt, imens jeg ærgede mig over ikke at kunne få den færdig.
En dag fik jeg så den lyse idé at kigge på Trendsales - mente jeg en gang havde set én der solgte Cottonwool der. Og ganske rigtigt - Bimseting sælger Cottonwool og ovenikøbet til kun 20 kr pr. nøgle - langt under halv pris. Jeg tog chancen og bestilte og krydsede fingre for at farven var den rigtige - og det var den heldigvis:-)
Lara Croft er efter min mening en rigtig sød lille bolero, men jeg havde helt glemt hvor kedeligt jeg synes det er med al den maskeflytning, da jeg strikkede Honey, og så er der altså vildt meget montering - utallige ender der skal hæftes. Alligevel vil jeg ikke afvise at jeg strikker én mere engang i originalgarnet. Det er silke og sikkert meget lækkert - min er strikket i bomuldsrester, og jeg har brugt fire farver i stedet for tre. Knapperne er købt til 1 kr. pr stk på markedet i Mølleparken. Egentlig havde jeg købt nogle fine blå hos Tante Grøn i Odense, men de så ikke "rigtige" ud. De billige her passede meget bedre.
Nu er det ikke noget kønt syn, at en kvinde på min alder flasher maveskind, så jeg har strikket bullen lidt længere, men det er stadig en bolero. Jeg har heller ikke taget ud og ind på bullen, men ellers er opskriften fulgt til punkt og prikke, og den er nem at gå til.
Alt i alt er jeg ualmindelig tilfreds:-)
FAKTABOKS:
Design: Lara Croft fra Lisa Renners bog Close
Garn: Cottonwool fra Gepard + diverse bomuldsrester
Garn fra lager: Ja
Anvendt: 250 gram ialt
Farve: Blå/råhvid
Købt hos: Husker ikke
Pinde: Knit Picks 3 1/2
Str.: L

31 kommentarer:

Unknown sagde ...

Den er vildt flot. Utroligt, hvad der kan komme ud af rester. Hvis altså, man lige har dit blik for det :-)

Merete sagde ...

Den er godt nok flot, sikke nogen sar kønne blå farver du har.

Fríða sagde ...

flot! dejligt at få brugt sine rester. og så fik jeg lige en idé til mönster til restehalstörklæder.
kh.fra Island
Frida

Sigrid S. Eriksen sagde ...

Den er godt nok blevet flot.
Og så takker jeg af hele mit hjerte for et herligt grin: Billedet af den kæmpetomat foran tørreriet - jeg kunne nemt se nogle uhyre grinagtige scener, når den skal mases ned i et af de små skuffer :-D

Karina sagde ...

Den er superlækker! - Og farverne spiller så fint sammen.
Den bog står højt på min liste, der er altså mange fine modeller i den...

KH

Citronmoster sagde ...

Hvor er den sød :)

Trillemus sagde ...

Hvor er den flot og hvor er du bare hurtig med dine strikkepinde. Jeg ville ønske at jeg havde dit talent.

Kh Mette

Ulla Røjkjær sagde ...

Skøn sommerting..
Godt man selv kan lave lidt om på tingene, når opskriften ikke er helt til ens kurver;OD

Strikkeheksen sagde ...

Den er da blevet skøn, Irene, farverne er jo fantastiske og så har du jo nærmest lavet en mellemting mellem Lara Croft og LadyMacDuff, der jo stort set kun er forskellige i længden :-)

Superlækker bolero, der kan varme dig lidt i blæsten :-)

Kludemutter sagde ...

Hvor er den blevet god ;)
kan godt forstå du er tilfreds med den.

Yt

Eva sagde ...

Den bolero er jeg da vild med.

Helle : sagde ...

Utrolig smukke farver du har sat sammen og rigtig sød model.

Jeg håber at du har fået det bedre igen, godt at du måtte komme hjem og ligge i stedet for at skulle tilbringe dagene på hospitalet.

Hanne sagde ...

Hvor er den blevet fin - jeg er vild med farverne.
KH hanne

Lykke sagde ...

Den ser skøn og sommerlig ud :-)

Ann sagde ...

Smuk bolero!
Det gør i mine øjne en stor forskel, at du har tre og ikke to farver at skifte mellem. Det gør den meget mere levende.
Det var vel nok heldigt, at du fandt garnet - og så ekstra billigt! Jeg må vist se, om jeg kan komme igang med Trendsales - synes det er lidt uoverskueligt.
Hvem er den søde, slanke model, du har brugt? ;-))

Benthe sagde ...

Smuk smuk andet kan jeg ikke sige.Helt vild flotte farver du har sat sammen.God man selv kan juster lidt i længden når man lige syntes modellen er lige kort nok.

Sylvia sagde ...

Den er da helt fantastisk!!!
Hvilke farger blir de neste? ;)

Lin sagde ...

Skoenne farver og en flot model. Du gjorde ret i at lave den lidt laengere. Boleroer er ALTID alt alt alt for korte.
Bimseting maa jeg da lige kigge lidt paa.

mona sagde ...

Den er blevet rigtig sød, boleroen!
Det kan godt være det er kedeligt at strikke, men det ser nu godt ud, når det er færdigt, bikubemønsteret.
Det er godt at kunne være lidt kreativ, når det "nu ikke er et kønt syn....... flasher maveskind"
Skønt udtrykt - tak for et godt grin!!
Jeg kender dig ikke Irene, men jeg har stor respekt for din måde at tackle tilværelsens ulidelighed på.

Jette sagde ...

Smukke farver du har sat sammen, og den klæder dig godt. Det er en meget flot model, heldigt at du fik det sidste garn.

Annette sagde ...

Hvor er den dog flot, Irene. Jeg glæder mig også meget til at se billeder af "Julie" fra Lisa Renners. Jeg har kigget den på nettet og den ser bare helt vidunderlig ud.
Jeg giver dig ret i, hvad du skriver med hensyn til tomater, de skal også med på min øde ø ☺.

Charlotte sagde ...

Som sædvanlig flot flot strik fra din side, og farverne er så smukke:-)

Kirsten Amstrup sagde ...

Jeg kan godt forstå, du er tilfreds. Den er rigtig fin - er du blevet ordenligt rask?

Irene sagde ...

Tak for Jeres søde kommentarer!
Sigrid : Ja, man ser det for sig - ikke:-)
Ann: "Fnis"
Mona: Man kommer efter min mening langt med humor og selvironi:-)
Helle og Kirsten : Nej, jeg er ikke rask endnu, men har heldigvis ikke feber mere.

Strikkefuglen sagde ...

Den er blevet rigtig flot og hvor er den sød til dig ;-)
Dejlig måde at få resterne brugt på.
Den bog må studeres ;-)
Majbritt

Gitte sagde ...

Super, super lækker Laura Croft ;-) Skønne blå farver. Og så bare af rester - du er super god Irene!

Jeg synes ikke at det har været så trælst at flytte maskinen for jvf. Lisa Renners opskrift så flyttes den jo som om man strikker den, og dermed snoes masken. Honey der imod med 2 der skulle flyttes - og ikke som masken strikkes - GAB!!!

Gitte sagde ...

Øhh - maskinen - der skulle stå masken....

Hvor maskinen kom fra ved jeg ikke...

Gitte sagde ...

PS: Håber du har fået det bedre og at feberen er væk ;-)

Anonym sagde ...

Hej Irene

Den er blevet flot.

Håber at du er sluppet for feberen.

vh Maibritt

Tine sagde ...

Hvor er den dog blevet flot!
Det er nogle utrolig smukke farver.
Godt at du fandt noget mere garn så du kunne få den færdig :-)

Dejligt at høre at du har det bedre.

Clemme/Trine sagde ...

Den er rigtig fin :) Skønne glade farver :)