søndag den 24. juli 2011

Endnu et strikketøj

Jeg har stadig ikke noget færdigt strikketøj at vise frem. Og for at det ikke skal være løgn er jeg begyndt på hele to strikketøjer mere. Hvad er der galt med mig ? Det ene er "Julie" fra Lisa Renners bog Close. Den er som flere af modellerne i bogen strikket i Karen Noes Linea hør. Jeg var lige ved at bestille garnet over nettet, men heldigvis besindede jeg mig og tog ind til Netgarn for at mærke på garnet. Det viste sig at være en rigtig god idé, for det er noget ualmindeligt hårdt garn, som jeg ikke tror, at jeg ville kunne strikke med. Desuden bliver det strikkede gennemsigtigt, fordi garnet er så tyndt, og det havde jeg bestemt ikke lyst til. Jeg synes også det var noget kradsende at have på min kemo-sarte hud.
Som alternativ valgte jeg Duo fra Sandnes - et lækkert blødt garn i en blanding af uld og bomuld. Og så valgte jeg en farve, som ellers slet ikke eksisterer i min garderobe - gul! Men jeg synes at jeg ville udfordre mig selv lidt, og den passer til alt mit sorte tøj:-)
Jeg kan ikke få den rette farve frem på billedet - den er mere solgul.

25 kommentarer:

Eva sagde ...

Der er noget stærkt over de snoninger. Flot!

Madam Munch sagde ...

Jeg tror, det var godt, du valgte et andet garn. Jeg forstår ikke, hvorfor hørgarnet anbefales. Mon snoningerne kan holdes samlet i hørgarnet, det tror jeg næppe. Og så går ideen jo ligesom fløjten, når titlen siger Close.
Det ser lækkert ud, det du har strikket.

Benthe sagde ...

Hvor ser det bare godt ud det strik,den glæder jeg mig til at se færdig :O) Garnet du har valgt ser super lækker ud,det må jeg hvis prøve en dag,er vild med det når der er bomuld i.

Unknown sagde ...

Ind i mellem er det vist bare sådan, at det er meget sjovere at sætte nye projekter i gang end at gøre dem færdige :-) Den bliver lækker, den gule sag.

mona sagde ...

Jeg ved lige, hvordan den dér gule er, og den passer nemlig godt til de neutrale farver. Jeg er jo vild med hør, og det bliver mere og mere lækkert i brug. Det er hårdt, men det kradser altså ikke (nu har jeg jo ikke kemohud - såå!) - jeg fortsætter og håber på det bedste.

Ann sagde ...

Det ser rigtig lækkert ud!
Linea hør bliver blødt i vask og brug, men hvordan det er for dig, ved jeg jo ikke.

Ulla Røjkjær sagde ...

Skønne snoninger Irene...
Spændende med en helt ny farve i garderoben...

Agro sagde ...

Det ser rigtig flot ud, det du laver.
Jeg kender godt det med at starte nyt op hele tiden...det spændende at starte på noget nyt...mit problem er bare, at jeg aldrig går tilbage "til en fuser"...så ikke meget der bliver færdig her.

Unknown sagde ...

Hvor er det nogle flotte snoninger. Jeg glæder mig til at se det færdige arbejde. (Når det engang bliver).
Nogle gange er det sundt at give sig selv lov til at starte nye projekter op, og det vi gerne vil have færdigt, bliver altid færdigt før eller siden:0)

Benedicte sagde ...

Uh, hvor vovet med gult ;-) Starten ser god ud, så jeg er spændt på det endelige resultat :-)
Jeg er også i "begynd på noget nyt"-humør, men jeg holder mig til ene små projekter for øjeblikket, mens de store får lov at ligge...

Lis sagde ...

Jeg synes snoninger og garn ser rigtig godt ud sammen og må give Madam Munch ret, kan de holde sig så smukt i Hør ??
Jeg er også blevet rigtig glad for at strikke i bomuld.

Kh. Lis

Camilla sagde ...

Sikke nogle smukke snoninger, jeg glæder mig til at følge projektet, for jeg tænker at strikke netop den model en dag :-)

EnHeberg sagde ...

Jeg er ganske enig. Flotte snoninger og dejlig farve.

Quiltepigen sagde ...

Det er en flot farve,jeg selv går altid udenom gul,ved ikke hvorfor.
Jeg har strikket en del i hør,og ja det er hårdt,men ualmindelig dejligt at have på.

Merete sagde ...

Hvor ser det godt ud med alle de snoningerne. Jeg vil også vælge noget andet garn, for den bluse skal jeg også have på et tidspunkt.

Irene sagde ...

Tak for alle Jeres søde kommentarer! Jeg kan ikke rigtig forestille mig at hørgarn er velegnet til denne bluse, da der ikke rigtig er elasticitet i garnet. Foreløbig er blusen sjov at strikke, for man skal liiige have den næste snoning med:-)

Frujensensunikum sagde ...

Close ser rigtig lækker ud og jeg må også tilstå at jeg synes Linnea hørgarnet er både hårdt og stift at arbejde med....tror du ha truffet en rigtig god beslutning mht. garnvalget.

Skøn tur I har haft rundt på Fyn og en lille afstikker til det nordjydske er heller ikke at foragte ;-)

kh Jane

Kirsten Amstrup sagde ...

Glæder mig til at se den færdig...

Taxastrikkeren sagde ...

Jamen - man skal da strikke på flere ting ad gangen! Jeg strikker på sokker (begge to) bluse, håndledsvarmere og en trøje. Pindestørrelse og sværhedsgrad er forskellig og det er da rart at skifte lidt mellem de forskellige ting. Og pludselig har jeg jo flere ting færdig - og nye på pindene ;-)

Lea sagde ...

Virkelig lækre ting du har på pindene for tiden :-)

Bliver spændende med den gule til "en blå pige".

Ruths datter sagde ...

Så flott dette ser ut. jeg må lære meg å strikke fletter.
Klem

Helle sagde ...

Duo fra Sandnes er et meget deilig garn å både strikke meg å ha på. Gult er jo en deilig sommerfarge. Litt solskinn, og det trenger vi jo her oppe. :)

Berit sagde ...

Den gule ser dejlig ud!

Er heller ikke meget for hørgarn. Strikkede forrige år en hvid cardigan. Den er nu bagerst i skabet og noget hård og uformelig. Garnet dryssede så meget under strikningen, at jeg kun strikkede på den ude på terassen.

Strikkeheksen sagde ...

Den ser skøn ud Irene, sådan helt spiselig og smøragtig farve :-)

Jeg er også i gang med den og har tænkt mig at lave den til en kjole (nu må vi se ;-)). Jeg strikker i Karen Noes silke og bomuld som jeg har købt af Gitte - det er vanvittig lækkert at strikke i :-)

Anonym sagde ...

Sikke en lækker snoning, den kunne jeg godt tænke mig at lave