onsdag den 4. maj 2011

Dagen er reddet....:-D

I dag var jeg som sædvanligt om onsdagen på Grønttorvet på Ingerslev Boulevard.
Jeg købte nye DANSKE kartofler og asparges hos landmanden fra Samsø, som jeg har handlet hos i mange år. Kartoflerne koster selvfølgelig en mindre formue, men eftersom jeg er meget småt spisende og sætter ualmindelig stor pris på nye kartofler - ja så betaler jeg altså bare uden at blinke:-)
Mens jeg står der, siger Samsø-landmanden: "Flot hat med blomster du har på i dag !"
Jeg blev bare så glad! For han ved jo ikke, at jeg er pilskaldet og går med hatten af nød.
Da han så yderligere tilføjede, både til mig og de omkringstående: " Vi vil jo gerne have pæne damer at se på!"
Ja - så var hele min dag reddet, og jeg gik derfra storsmilende og glad.

28 kommentarer:

Sigrid S. Eriksen sagde ...

Hvor var det dejligt - og en lille reminder til os alle om hvor lidt der skal til for at "farve den andens dag lidt varmere", for nu helt frit at citere Løgstrup.

Karin Grøn sagde ...

Tænk hvad en lille rar bemærkning kan gøre for andre mennesker. Sikke dog en herlig mand, der tør at rose andre mennesker og dermed gøre dem glade.
Jeg har ikke været inde på din bog i et par dage og sikke du blogger og sikke du strikker og sikke skønne fotos du har taget af de hvide ranunkler- det er jeg helt enig i- det er en af de yndigste blomster der findes.
Jeg har en herlig gammel ranunkelstaude, der hedder guldknap- den er naturligvis gul men findes også i hvid og hedder sølvknap - den blomstrer med de samme blomster men bittesmå på høje stive stængler og de er - ja- guld værd i en buket. Måske skulle du have sådan en i din have

Dorte Klerke sagde ...

Synes også det er fantastisk, hvor lidt der skal til, og vi burde nok alle gøre det oftere. Og hvis han så vidste, at det for dig betød endnu mere, så havde det nok også glædet ham :)

Quiltepigen sagde ...

Jamen det er også en sød hat.
Og altid dejligt med en posetiv replik.

Fru Knudsen sagde ...

Ja, hvis vi bare alle huskede på, at en sød bemærkning, et smil ect. kan glæde mere end man aner!
Jeg er forøvrigt helt vild med din Monday Morning Cardigan, har lige på web strik gruppesiden, forspurgt om opskrift til den på dk. Jeg har set den før, men da jeg så din var jeg solgt!!
Ha´en god dag

Anonym sagde ...

Er sikker på du har set SKØN ud med din fine hat :-)
Tak for de flotte billeder af ranunklen, den er også min ynglings.
NYD kartoflerne!

Hilsen
Dot i Horsens

Strikkeglæde sagde ...

Det kan jeg godt forstå, du blev glad over - det varmer bare!

Irene sagde ...

Sigrid: Ja - det er ofte ikke ret meget, der skal til for at glæde andre.
Karin: Han er en skøn mand landmanden fra Samsø - altid glad og med en frisk bemærkning.
Jeg ville da elske at have sådan nogle mini-ranunkler i min have. Vil prøve at spørge på planteskolen næste gang jeg kommer derud.
Dorte: Det har du ret i.
Quiltepigen: Tak!
Fru Knudsen: Tror desværre ikke opskriften findes på dansk, men i Lene Holm Samsøes nye bog: Mere feminin strik er der en cardigan, som ligner meget.
Dot: Tak skal du have:-)Og du kan tro jeg vil nyde kartofler og asparges med lidt smørsovs til:-)
Susanne: Det gør det nemlig!

Berit sagde ...

Ka' godt forstå, at du rankede ryggen og sugede kompliment'en til dig. Og han har ret, ham landmanden, du ser flot ud med din turkise hat. Jeg skulle heller ikke tage meget fejl, om du i din øvrige påklædning var fint farveafstemt, så helhedsintrykket var meget elegant.

Håber, de lækre grøntsager bekommer dig vel!

Unknown sagde ...

En solskinnshistorie. Bare hev ditt hodet å gå med flotte hatter og luer så skal du se du får din egen stil. Du er jo en flott dame. :))

Camilla sagde ...

Jeg blev helt rørt! Sikke en god historie Irene, men jeg er også sikke på at du ligner en million når du slentrer op ad boulevarden :-)

Fru Kahr sagde ...

Du er jo en pæn dame, så sådan en kommentar var da helt på sin plads:-)

Nyd dine nye kartofler!

Citronmoster sagde ...

Hvor er det skønt når folk tør give "fremmede" mennesker komplimenter :)

Nete sagde ...

Dejligt for dig Irene.Ha´en fantastisk dag.

EnHeberg sagde ...

Det er nemlig de små ting, som gør den store forskel. Hvor dejligt at læse, du har en skøn dag :)

Trillemor sagde ...

Ja, tænk engang hvor lidt der i grunden skal til for at vi bliver glade. Dejlig grønthandler, en skam man ikke bor i nærheden:)

Strikkefuglen sagde ...

En kompliment af den gode slags, de er dejlige at få. Det er også en flot hat :-)
God dag

Miss.Møllebo sagde ...

åh, hvor dejligt, komplimenten, kartoflerne og aspargeserne. Nyd det hele og frisk mod fremad.

Kludemutter sagde ...

Ham kunne vi da lære lidt af ;)
Så lidt kan jo gøre så glad.

Du fortjener bestemt også nye kartofler ;) Måske med en klat rigtig smør på :))

Yt.

lise sagde ...

-:)

nynne sagde ...

Nu syntes jeg den søde landmand fra Samsø er endnu sødere :-)

Ann sagde ...

Sikken vidunderlig historie!
Så er der noget ved det hele, når der findes sådanne dejlige livsnærværende mennesker.
Også dejligt, at der efterhånden ryger en smule fast føde ned, og hvis det skal glide ned med smerte, så er de første Samsø-kartofler vel ikke det værste, der findes.

Lavendel sagde ...

SÅ dejligt sagt, man må huske det selv....at gøre andre glade - men det tror jeg nu ikke, jeg behøver at sige til dig!!! :-9

Eva sagde ...

Det var en dejlig påmindelse om, at man kan gøre en forskel HELT gratis , - en venlig bemærkning, et smil. Husk det nu.

Og så er jeg da for øvrigt helt sikker på, at han mente det.

Tine sagde ...

Godt at du har fået nogle flere kartofler.
De er dig vel undt.
Og med sådan en dejlig bemærkning, så smager de da ekstra godt :-)
Har du fået fat i Birgitte?

Helle sagde ...

Ja han er sød Samsømanden. Sådan en bemærkning kan man leve længe på. Asparges og nye kartofler lyder ikke dårligt.

eKirsten sagde ...

Jeg er sikker på, du ser storartet ud med den hat på!
Og bare folk i al almindelighed ville sige pæne ting noget tiere, for det er nemlig rigtigt: Det spreder glæde.

Helle sagde ...

En liten skjønn bemerkning kan gjøre hele forskjellen. For en herlig mann, skulle ønske vi alle kunne treffe flere av den typen. Tror vi er mange som hadde blomstret litt ekstra da.