lørdag den 26. juni 2010

Cecilia



Min Cecilia vest er endelig færdig, men jeg er ikke ret tilfreds med den.
Den er blevet alt for stor!
For det første er den blevet for lang efter min mening. Den voksede simpelthen i vask.
For det andet er ærmegabene alt for store og ærmet flaprer, selv om jeg ligesom Lene har hæklet en række fastmasker rundt i kanten. Jeg stoppede også vendestrikken tidligere end i opskriften, fordi jeg synes, at det så ud til, at den blev mega-lang.
Jeg ved ikke om det er garnet - Isagers Twinni halvt mohair halvt uld, men løbelængden er den samme som for Duo. Den er bare ikke blevet god. Og trevle op igen - det gider jeg altså ikke i det garn.
FAKTABOKS:
Design: Cecilia af Else Schjellerup
Garn: Isagers Twinni
Garn fra lager: Ja
Anvendt : knap 200 gram
Farve: Antracitgrå
Købt hos: Marianne Isager
Pinde: 3 og 3 1/2
Str. : M/L

21 kommentarer:

Fru Kahr sagde ...

Den ser ellers fin ud - men det er da super ærgeligt, at den er blevet for stor.

Jeg er netop ved at montere "Cecilia-kjolen", og den får også en række fastmasker rund i ærmekanten for at stramme lidt op.

Citronmoster sagde ...

Hvor er det ærgeligt at den ikke passer. Jeg har indimellem, med held, tørretumblet for "langt" strik på svag varme i 10-15 min.

Mette Lykke sagde ...

På billede ser den rigtig lækker ud, strak jeg så den tænkte jeg, den vil jeg også have..
Men men ikke hvis du syntes den er forkert i pasformen.. God weekend kære Irene.

nynne sagde ...

Hvor er det synd - for den er vel nok smuk. Er ret pjattet med farven - hvad hedder den ?

Kirsten sagde ...

UUUUUha det lyder ikke godt. Jeg er netop selv ved at afslutte min Cecilia - og jeg trænger i den grad til en "strikke - succes" oplevelse! Jeg strikker den i Duo 100% ren ny uld og den SKAL bare blive god!!!!! Jeg har netop trevlet en hel ballonkjole op, det må da være nok.

Lin sagde ...

Aergeligt, for det er saadan en soed model. Kunne en tur i tumbleren klare aerterne????? Eller ogsaa er det bare en anden der kommer til at blive superlykkelig for den.
Har den paa min to-do liste, men hvis den er et flop, saa......

Ruths datter sagde ...

DEN VAR VIRKKELIG LEKKER. FLOTT FASONG PÅ DEN.
KLEM OG GOD HELG

Fríða sagde ...

flot,flot model og dejlig farve du har valgt. men, når nu den ikke passer, så ÖV!! måske kender du en der kan passe den og vil köbe den?
kh.fra Island
Frida

Jane sagde ...

Hvor er det ærgerligt at den ikke svarer til forventningerne. Den er ellers superflot!

Pia sagde ...

Øv, hvor er det ærgeligt. Den er ellers superflot.

Merete sagde ...

Surt at den er blevet for lang - ellers en rigtig sød model. Må have været et stort arbejde på små pinde.

Ann sagde ...

Den ser da ellers så flot ud, men jeg kan godt forestille mig problemerne, når du nævner den. Det er da ærgerligt. Man må håbe, der kommer een forbi, som lige passer ind i den ;-)

Mette G. sagde ...

Øv da - den ser ellers noget nær perfekt ud på billedet :-(

Strikkeheksen sagde ...

Øv, Irene, det er da bare for surt - det er ellers sådan en flot farve, du har valgt til den. Jeg forstår godt, at du ikke gider trevle op - kan den så ikke bruges som gave? Den er jo lækker selvom den ikke lige passer dig :-)

Annette sagde ...

Jeg synes nu den ser rigtig flot ud, din vest. Pokkers også at det er for stor.
Du behøver bestemt ikke at undskylde, at du havde skrevet Villeroy & Boch i stedet for Gustafsberg. Jeg sad lige under tallerkenrækken, hvor vore ting fra Gefion hænger, da jeg læste dit indlæg. Jeg mente at kunne huske, at det var fra Gustafsberg, men det kunne jo ligeså godt have været fra V&B. Men uanset hvad, så er jeg nu en lille bitte smule misundelig over dit skønne fund ☺. En fortsat rigtig god weekend til dig.

Mariann sagde ...

Øv, hvor surt. Den ser ellers rigtig dejlig ud, men det hjælper jo ikke, når den er alt for stor.
Håber du finder en, der kan passe den :-)

Gitte sagde ...

Den ser altså utrolig flot ud! Så - hvor er det da ærgeligt at den er for stor.

Æv, æv...

Lykke sagde ...

øv, det er altid trælst når ens projekter viser sig at være fusere! Op på hesten igen og få noget godt på pindene :-)

Frujensensunikum sagde ...

Ihh altså, med sådan et stort arbejde...:(

Jeg tror også jeg ville vove en tur i tørretumleren, min Livstykke er bare blevet perfekt efter en lille svingtur i varmen :)

Flot flot strik, kan rigtig godt lide farven.

Jette sagde ...

Den er ellers flot, men Tvinni er en del tykkere end Duo, måske er det derfor at den er blevet for stor. Jeg har strikket den i L, og den er bestemt ikke for stor til mig, er vokset en del efter jeg er kommet i overgangsalderen, har altid ligget på omkring de 52 kg, nu måske 5 mere.:o(
Måske du finder en der kan passe den.

Irene sagde ...

Tak for alle Jeres søde kommentarer! Selve modellen er der ikke noget i vejen med - den er rigtig sød, men Jette har givet mig forklaringen! Twinni er noget tykkere end Duo skriver hun, så det er nok derfor den er blevet for stor. Jeg må strikke én mere - engang:-)