lørdag den 30. januar 2010

Heart to Heart Lace Scarf



Et nemt og hurtigt strikketøj indimellem alle de store og tunge ting jeg sidder og strikker lige nu. Jeg kan i hvert fald mærke, at min dårlige arm ikke er ret glad for at strikke med de tykke pinde(5-6 og 7), så det var dejligt at vende tilbage til en "normal" pindestørrelse.
En fin lille halsklud af min yndlingsdesigner indenfor hulmønstre - Evelyn Clark. Hun laver velskrevne opskrifter, der er lige til at gå til, og der er både skrevne instruktioner og diagrammer. Desværre er det søde hjertehulmønster ikke så fremtrædende, selv efter blokning, som jeg kunne have ønsket. Det tror jeg skyldes, at det garn jeg har valgt er et blandingsgarn - 55% wool,33% microfibre og 12% cashmere. Det er ikke til at blogge så "hårdt", som hvis jeg f.eks havde valgt rent uldgarn. Det kan jeg jo så vælge at strikke det i - næste gang:-)
I hvert fald bevirker cashmeren at det er blevet et lækkert og blødt tørklæde.

FAKTABOKS:
Design: Heart to Heart Lace Scarf af Evelyn Clark
Garn : Debbie Bliss Baby Cashmerino
Garn fra lager : Ja
Anvendt: Knap 150 gram
Farve : Turkisgrøn
Købt hos: Lund & Lund
Pinde: KnitPicks 3 1/2
Str. : One size

14 kommentarer:

Ruths datter sagde ...

Vakker kant på skjerfet ditt.
God helg

Mette G. sagde ...

Flot! Jeg har også strikket det og jeg bruger egentlig ikke tørklæder ret tit, men dette har hængt om halsen på mig næsten konstant de sidste uger!

Strikkeheksen sagde ...

Det er kram, det tørklæde (jeg har jo mærket på det) og kanten er nu fin uanset hvad :-)

Det er kun godt at have en lejlighed til at lave et mere ;-)

Jette sagde ...

Det er da et flot og lækkert halstørklæde, og fint det er anderledes end bare et lige ud et.

Jeannette Mariae sagde ...

Sart og smuk farve. Jeg holder også meget netop af denne type af strik, da mine arme og skuldre bliver for belastede ved større præstationer.

God lørdagaften, kære du ;-)

Eva sagde ...

Jeg er vild med den farve. Og en dejlig lille hygge-ting at strikke. Tak for tippet.

Merete sagde ...

Super flot tørklæde og farvene er bare så fin. Giver dig ret med hensyn til Evelyn Clark, hun kan det der med opskrifter.
Merete

Gitte sagde ...

Det er virkeligt et skønt tørklæde.

Og nu har jeg jo set det in real life, og ved hvor lækkert garnet er. Det giver en utrolig flot finish med mønsterkanten - uanset om hjerterne er tydelige eller ej.

Unknown sagde ...

Jeg synes sjalet du har strikket er veldig fint. Nydelig farge også. Kanskje dumt at ikke mønsteret kom godt frem, men jeg synes det ser riktig så flott ut. Er enig i deg med tykke pinner, jeg slapper også best av med "vanlig tykkelse". c,")

nynne sagde ...

Syntes det ser super ud - ved jo fra i lørdags hvor super lækkert det er

Annette sagde ...

Hvor er det dejligt, jeg mangler tit et fjernsynsstrikketøj, hvor man ikke skal tænke på hulmønstre mv. Jeg tror, at jeg snupper din ide, tak for det.

Helle : sagde ...

Uha Irene, det er bare blevet så smukt. Det hulmønster er jeg bare så vild med ;-)

Ann sagde ...

Smukt tørklæde - både i farve og design. Jeg må vist researche lidt på hende Evelyn Clark.
"Hvis man ikke lige ve det, ka man ikke lige se det" og kanten ser jo fin ud, men jeg forstår godt, hvad du mener med din lille anke over kantens udtryk, hvis du havde forventet noget lidt mere laceagtigt.

Unknown sagde ...

Det var et enkelt men dog nydelig sjal;) fint strikket.
ja enig med deg, det kan være tungt å strikke med tykke pinner;)