onsdag den 6. januar 2010

Cikorie


Årets første strik - en cardigan/jakke til mig selv. Jeg købte den som et kit hos Tante Grøn i Odense i efteråret. Jeg faldt pladask for det spændende mønster, og tænkte overhovedet ikke på, at den er strikket på pind 7 - en pindestr. jeg aldrig - og jeg mener aldrig nogensinde bruger. Mine fingerspidser er da også næsten slidt i stykker efter at have strikket den. Garnet var uvasket tyndt uldgarn med spindeolie i. Det i sig selv er hårdt at strikke med. Læg dertil at hver 7. mønsterpind bestod af fire drejet ret sammen, 4 ret sammen pinden ud - på pind 7!!!
I opskriften skulle man tage ud og ind i taljen. Det har jeg ikke gjort, da det ikke klæder mig. Desuden har jeg strikket jakken en mønsterrapport længere end i opskriften, der iøvrigt er nem og ligetil at gå til.
Jeg synes stadigvæk jakken og især mønstret er fint, men jeg ved ikke om jeg kommer til at gå med den, eller den skal foræres væk. Det skyldes den grønne farve, jeg har valgt at strikke den i. Jeg ser syg ud og ligner i det hele taget, jeg ved ikke hvad, når jeg får lige netop den grønne farve op til ansigtet.


FAKTABOKS:
Design:: Cikorie af Tina Vejlø Andersen
Garn:: Uvasket tyndt uldgarn af Supersoft-typen strikket dobbelt
Garn fra lager: Ja
Anvendt:: 400 gram
Farve: Syregrøn
Købt hos: Tante Grøn i Odense
Pinde: Knit Pro str. 7
Str.: One size

18 kommentarer:

Lykke sagde ...

Det er da ærgeligt hvis ikke du kommer til at bruge den. Jeg synes at både mønster og farve er smukt :-)

Clemme/Trine sagde ...

Den er virkelig virkelig fin :) Men kender godt det med, at ens ansigt nærmest får samme farve som tøjet. Har du prøvet med en sort eller hvid t-shirt med rund hals under ? Kan i hvert fald give mig lidt mere naturlig kulør i ansigtet, hvis jeg har "skæve" farver på :)

Fru Kahr sagde ...

Ih, hvor er det ærgeligt, at du ikke kan bruge den, når det nu har været sådan et mas med de tykke pinde.
Jeg håber, du finder en glad modtager. Og så er der jo ikke andet at gøre end at glemme alt om den og fluks kaste sig over et nyt strikketøj - men det har du vel allerede gjort;-)

Mariann sagde ...

Nej, hvor er det ærgerligt, at du ikke kan bruge den farve. Cardiganen ser i alle fald rigtig dejlig ud, og det samme gør mønsteret

Pia sagde ...

At se syg ud er ikke sagen, og visse farver kan vi bare ikke bruge. Desværre. Jeg syntes ellers den er flot, og det ville være synd for trøjen ikke at blive vist frem. Håber du finder en løsning.

Helle : sagde ...

Jeg kan godt forstå at du faldt for det mønster, den er bare rigtig flot :-)

Gitte sagde ...

Det lyder godt nok som om det har været hårdt arbejde!
Og hvor er resultatet altså bare flot.
Men - hvor er det dog ærgeligt, hvis ikke du kommer til at bruge den. Kender også godt det med at man ser helt forkert ud i visse farver.

Annette sagde ...

Hvor er den flot. Det er synd, hvis ikke du kommer til at gå med den efter det mas du har haft, men på den anden side du gør sikkert en eller anden rigtig glad hvis du forærer den væk.

Nørklekonen sagde ...

Den er da vanvittig flot. Jeg er faktisk ved at strikke den i lilla, men har det som dig med de tykke pinde, så den pauserer en del!!!

Nette sagde ...

Hold da op, den er flot!

Jeg kan levende sætte mig ind i, at det har været hårdt med den pindestørrelse.
En skam, hvis du ikke kommer til at gå med den.
Kan du ikke farve den?

Tak for din mail forøvrigt, jeg fik vist aldrig svaret dig. :-/

Pernille sagde ...

Hvor er den smuk! Alt besværet værd vil jeg mene. :o)

Strikkeheksen sagde ...

Ja, hvis farven er forkert, så er den det - jeg kan heller ikke bruge grønt med mindre det er turkisgrøn ;-)

Ærgerligt for den er fantastisk flot, meget smukt mønster og jeg kan forstå den er af den type, der kan drive én til vanvid. 4 dr r og 4 r sm på så store pinde lyder næsten lige så slemt som kraven på Octavia - godt gået, at du holdt ud :-)

Selvom du måske ikke selv kommer til at bruge den, så vil det jo være en kanonflot gave til én, der kan bruge den grønne farve :-)

Tine sagde ...

Hvor er den blevet flot.
Super fint mønster.
Brandærgeligt at farven ikke er god til dig.
Håber du finder en glad modtager.

nynne sagde ...

Det er vel nok flot - lige den grønne farve jeg elsker¨.
Det ser fint ud mønsteret - men tror ikke jeg var holt ved.

Unknown sagde ...

Jakken var kjempefin. Kan du ikke prøve med et sjal som gir deg farge. Jeg vet det er ikke det samme, men noen ganger har man lyst på en jakke i farge man liker selv om fargen ikke er helt den beste til oss. :))

Hygge-Strik sagde ...

Det er ellers en meget sød model, min ynglingsfarve er grøn, men farven er ikke god til alt. Jakken vil være flot i råhvid.

Jette sagde ...

Et forsinket godt nytår til dig, og det var da ærgerligt med den trøje, Kastaniens garn plejer da at være lækkert, men måske først efter vask, og så det bøvl med de store pinde. Havde haft kig på den model, men stod af da jeg så pindestørrelsen. Har først lige fået netforbindelse i dag, så der er meget at indhente..:o))

ANNEPÅLANDET sagde ...

Godt nytt år!
Jakken ble lekker! Synd hvis du ikke kler fargen.
Ha en fin uke!