søndag den 17. januar 2010

Babytæppe


Min datter har ønsket sig et babytæppe, så mit lille nye barnebarn, der kommer til verden om halvanden måned, kan holde varmen her i vinterkulden.
Jeg havde på forhånd bestemt, at det ikke skulle være det hele eller halve kongerige, som så mange strikker, men noget helt andet.
Så jeg faldt over dette i Familie Journalens strikkeopskrifter - af alle steder:-)
Et sødt og enkelt hulmønster, der trækker lidt skævt, når man strikker det, men bliver fint efter blogning.
Et hyggeligt TV-strikketøj, så jeg er i gang med et mere - denne gang er opskriften af Jared Flood.

FAKTABOKS :
Design : Gratis opskrift fra Familie Journalen. Kan hentes her.
Garn: Peruvian Highland Wool
Garn fra lager: Ja
Anvendt : Knap 250 gram
Farve: Lyseblå
Købt hos: Lynghøjgaard Garnbutik
Pinde : Knit Picks nr. 4,5
Str.: One size

19 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Hvor er det smukt, et fint lille mønster og en dejlig farve - og hun er vist rigtig heldig, at du er i gang med ét mere :-)

Merete sagde ...

Sikke et fint lille mønster som er på det babytæpper. Super flot.
Merete

Gitte sagde ...

Hvor er det bare lækkert og fint. Og en super idé med et svøb i denne kulde.
Er iøvrigt helt sikker på at lige præcis dit barnebarn aldrig kommer til at fryse.

Pernille sagde ...

Sikke fint det er! Spændende at se noget nyt, selvom "Kongerigerne" også er flotte. God søndag til dig herfra. :o)

Mette G. sagde ...

Det ser vel nok lækkert ud. Dejligt for sådan en lille ny at blive puttet i.

Randi sagde ...

Sikke et fint tæppe. Vi gav vores lille barnebarn et lignende, da han blev født, men desværre er jeg ikke skrap til at strikke, så han måtte nøjes med et købt. Men tæppet blev brugt rigtig meget de første måneder, så jeg er sikker på, at dit tæppe også vil blive flittigt brugt. Det fortjener det også, så fint det er.

Unknown sagde ...

Så nydelig det var. Det er så fint å ha disse teppene til babyene.
:-))

Helle : sagde ...

Rigtig flot og fint mønster du har fundet, det er jo skønt at have nogle at skifte med.

Helle sagde ...

Hvor er det et smukt mønster, og en dejligt farvet.
Et heldigt lille barn der kan puttes deri :-)

Jette sagde ...

Hvor er det bare et dejligt enkelt mønster, det kan den lille ny godt blive puttet i. Og farven er rigtig fin.

Pia sagde ...

Det er rigtig flot. Tænkte at det må være supernemt at gøre større til en knæplaid til sofa´en. Det kommende barnebarn kommer da ikke til og fryse med sådan en mormor. :-)

Unknown sagde ...

Å ja det var helt lækkert;)
Heldig lite barnebarn som får en slik dyktig strikkeglad mormor ;)

Helle : sagde ...

Hej Irene
Kig lige en tur ind på min blog, der ligger lige en lille ting og venter på dig.
Knus
Helle

Annette sagde ...

Hvor er det smukt, dejlig farve og dejligt mønster.

Hygge-Strik sagde ...

Det er et meget kønt babytæppe, passer godt til en lille dreng.

Fynpige sagde ...

Hvor er det bare super smukt, og kan godt forstå du har rydet op i din strikkekurv. Nu skal du jo snart være mormor, så skal den lille fylde din hænder !! *SS*

Tine sagde ...

Hvor er det et fint tæppe!
Og jeg kan se at du har nået bunden af strikkekurven.
Det har jeg også snart, men af andre grunde end dig :-)

Unknown sagde ...

Hei Irene, jeg har en award til deg inne på bloggen min. :))

Lykke sagde ...

Jeg har ledt efter opskriften, men kan ikke finde den nogen steder, kan du hjælpe?
Måske du har den liggende, så jeg kan få en kopi? <3
På forhånd tak Lykke