tirsdag den 10. november 2009

Stearinlyshygge


Et lille englespil med elge har fået lov at indtage en plads i stuen, selv om det endnu kun er november:-)
Vejret i dag indbyder absolut heller ikke til andet end indendørsaktiviteter. Det har stort set ikke rigtigt været lyst. Men indenfor kan man tænde masser af stearinlys! Dagens (hjemme)arbejde er overstået. Anden er sat i ovnen. Nu skal der nydes og hygges:-)

Nynne fortalte, sidst jeg talte med hende, at vores lokale garnbiks (Butik Himmelblå) sælger et sæt Knit picks til en særdeles fordelagtig pris her op til jul. Jeg manglede pind 6 og 7 - ikke at det er en pindestr. jeg tror, jeg kommer til at bruge ret tit, men lige nu har jeg to-tre projekter,hvor det er påkrævet. Så jeg drønede hen efter et sæt og med i posen kom også et par nøgler lækker tyk naturuld. Skal lige have brygget the, og så er det bare at kaste sig i sofaen:-)
Kan I alle have en rigtig god Mortensaften!

17 kommentarer:

Fynpige sagde ...

Hejsa Irene. Åh jeg elsker også de strikkepinde, men syntes ikke rigtig at jeg kan se på deres hjemmeside at de er på tilbud. Hvad gav du for dine ?? *SS*

Pia sagde ...

Hej Irene.
Dit "elge" stearinlys spil får mig til at tænke på den med englene..Gad vist hvor jeg gemte den? Lækkert uld og i en skøn farve.

Tine sagde ...

Fantastisk elge-lysestage.
Den er jeg vild med :-)

Lækkert garn du fik med hjem.
Måske jeg får det at se på torsdag?
Vi ses på biblioteket :-)

Irene sagde ...

Fynpige - Jeg tror kun det er i den fysiske butik de har det. Jeg gav 550 kr for et sæt:-)
Pia - Tak!
Tine - Vi ses torsdag!

Strikkeheksen sagde ...

God mortensaften til dig også, her er anden skiftet ud med lammekrone :-)

Elge kan da vist stå fremme hele året, det er i hvert fald ikke julet i min terminologi, den er rigtig fin - stearinlys kan der næsten ikke være for mange af i denne tid :-)

Charlotte sagde ...

God mortensaften til dig...det ser lovende ud..

Lavendel sagde ...

Lige for at reklamere lidt - på Lavendelgården kan du få et sæt for 450 kr. og det er normalpris. God (for)jul! :-)

Lykke sagde ...

Jeg er ret vild med elg-spillet, den er rigtig hyggelig :-)Spændende at se hvad der bliver tryllet frem af uld-garnet!

Gitte sagde ...

Så hyggeligt og også lidt morsomt dit Elge-hygge ;-) Synes det er helt passende til et vejr som dette.

Det var da gået forbi mit hovede det med Knit Picks. Jeg mangler 2½ og 3........

Mette Lykke sagde ...

Det ser bare hyggeligt ud dit lille elg spil..
God mortensaftens, vi venter med and til i weekenden hvor Søren er hjemme..

Fru Kahr sagde ...

Stearinlys skal der til på denne årstid:-)

Hvad skete der egentlig ang. dine forsvundende engle - er de dukket op??

Jeannette Mariae sagde ...

Lys kan man ikke få nok af, ej heller strikkepinde ;-)

Irene sagde ...

Lavendel - Det vil jeg huske på! Det er en meget favorabel pris:-)
Fru Kahr - Nej - jeg har aldrig fundet dem.

Unknown sagde ...

Minner meg om englene som danset rundt lysene da jeg var liten.
Så koselig du har det. :-)

Karen sagde ...

wow jeg fik lige flashback til da jeg var lille og min familie havde sådan en engle julelysestage - den var så hyggelig! Hvor man kan støve sådan op idag?
Jeg elsker knit picks, god fornøjelse med pindene, man bliver hurtig afhængig!

Irene sagde ...

Karen - Den lille elgelysestage kan fåes flere steder i Århus i gavebutikker.

Anonym sagde ...

Tak for en interessant blog