tirsdag den 27. oktober 2009

Annette Danielsen

I øjeblikket turnerer Annette Danielsen land og rige rundt med sin strikkeworkshop. Jeg har i hvert fald set 3-4 blogindlæg om hende og begejstringen har været stor.
I går var turen så kommet til Lystrup Bibliotek.
Jeg blev først sent opmærksom på arrangementet, men var så ualmindelig heldig, at komme med på et afbud:-)
Og jeg skal love for, at hun er et trækplaster. Alle bibliotekets stole var i brug:-) Der var simpelthen propfyldt!
Annette indfriede til fulde forventningerne. Den første time fortalte hun om, hvad der inspirerer hende, og hvordan hun arbejder. Næste time var vi selv i gang med pinde og garn for at afprøve forskellige teknikker, og Annette uddelte gavmildt fif og staldfiduser. Hun havde de fleste af sine strikmodeller med, og det er altså noget helt andet, at se dem i virkeligheden end blot i en bog.
Jeg har endnu til gode at afprøve én af hendes opskrifter, men der er et par af børnemodellerne fra hendes nyeste bog, jeg da vist må strikke, og så røg den strikkede nederdel, hun havde på, højt op på listen over mine to-do-projekter. Den var bare så flot!
Det var en spændende og inspirerende aften.
Beklager den dårlige billedkvalitet, men da Annette næsten aldrig står stille, var det meget svært at få et ordentligt billede af hende:-)


Den smukke, smukke Cumulus!

8 kommentarer:

Tine sagde ...

Ærgeligt at jeg ikke havde set det arrangement.
Det ville jeg også gerne have været med til :-(

Lyder til at det var en rigtig god aften.
Som du kan se, hos mig, er jeg også lige startet på Cumulus :-)

Anonym sagde ...

hun er en god foredragsholder...jeg smiler stadig fra øre til øre over hendes sjove/gode bemærkninger :-)

Merete sagde ...

Jeg vil gerne have været til foredrag med hende. Men der var desværre udsolgt. Så jeg krydser finger for at hun tager turen igen på et senere tidspunkt.
Merete

Mette Lykke sagde ...

Bare hun ville tage en tur til Ærø..
Det ser så spændene ud..

Karin Grøn sagde ...

Uha nu bliver jeg misundelig Håber også hun kommer et smut til Nordjylland. Måske kan jeg finde en blog med hende, så jeg kan se om hun har tænkt sig en tur hertil.

nynne sagde ...

Der var du da super heldig. De der pludder bukser kunne jeg godt tænke mig at se nærmere på . Har en bekendt der skal føde en af dagene. Et lille drengebarn der vist nok skal hedde Birk - der passer de der bukser da bare perfekt

Gitte sagde ...

Uha ja - det ville jeg også gerne have været med til!

Helle : sagde ...

Sikke en aften, bare det var mig men det må jo blive en anden gang :-) godt du havde en god aften !