søndag den 20. september 2009

To små babyveste


To babyveste str. 3 mdr. efter min sædvanlige opskrift. De er set flere gange før her på bloggen, men eftersom jeg vil have alt mit strik dokumenteret, så må det blive en kedelig gentagelse:-)
Den råhvide er strikket i Lanett Superwash og den grønne i Cottonwool fra Gepard. Jeg har strikket på pind 3 1/2 og der gik lige omkring 50 gram til hver vest - garn fra lageret.
Vestene er superanvendelige til en vinterbaby, der skal have lidt lunt på ryggen, og så kan de senere bruges som en lille sommerbluse.

19 kommentarer:

Fríða sagde ...

gentagne eller ej, de er söde og nuttede og sikkert også meget praktiske.
kh.fra Island
Frida

Tine sagde ...

Måske er det en gentagelse, men kedelig, det er det bestemt ikke!

De er bare super fine.
Lækre farver og modellen er bare rigtig fin.

Strikkeheksen sagde ...

Ja, de er søde - jeg strikkede en model til mine sønner, da de var små, der minder meget om dem :-)

Jeg har nok sagt det før, men hvor må det være dejligt at strikke tøj til sit barnebarn :-)

Gitte sagde ...

Vestene er så søde, og kan aldrig blive kedelige.
Dine børn og børnebørn er rigtige heldige at de har dig ;-) til at sørge for hjemmestrikket.

Lavendel sagde ...

Nej, det er en af de beste babyopskrifter, synes jeg.

Clemme/Trine sagde ...

De er simpelthen så søde :) Jeg har faktisk garn liggende til to stk magen til, men har ikke fået dem lavet. Det må jeg hellere snart få gjort...

Jane sagde ...

De er rigtig søde og fantastisk anvendelige sådan nogen veste. Og pyt da med gentagelser, vi elsker jo at se på strik :-))

Mette Lykke sagde ...

De er meget fine dine små veste..
Det må være dejligt at en baby at stikke til.

Charlotte sagde ...

Jeg har en lignende opskrift - erhvervet for mange år siden, da det var moderne at strikke uld-blebukser.. Tror lige at jeg må grave den frem igen, man kan vel altid lige finde en lille baby, om ikke andet, så have lidt babystrik på lager til lejligheden byder sig.

Irene sagde ...

Tak Allesammen!
Lene: Det er skønt at strikke til sine børnebørn. Kan næsten ikke vente med at se tøjet med indhold:-)
Charlotte: Jeg har altid et lager af babystrik til at forære væk, når lejligheden byder sig. Lige i øjeblikket er der flere babyer på vej i min omgangskreds. Og så er det jo sjovt at strikke sådan noget småt:-)

HANNE sagde ...

Åh, Irene de er skønne begge to, men den grønne farve er jeg fuldstændig forelsket i :O) Hvilket garn er det????

HANNE sagde ...

Jeg mente selvfølgelig farvenr, garnet kan jeg jo læse mig til, hvis mine øjne kunne flytte sig fra den grønne skønhed ;)

Irene sagde ...

Hanne - Jeg har desværre smidt banderolen ud, så jeg kan ikke give dig nummeret.

Mormorstrik og Farmorsysler ❤️ sagde ...

Søde og praktiske med super pasform

Merete sagde ...

Disse vester/undertrøjer er bare så skønne, så en gentagelse er ikke dårligt.
Merete

Jette sagde ...

Det gør ikke noget at vi ser dem igen, for de er bare så søde og ganske anvendelige.

Helle : sagde ...

Det er rart at se alle de ting du laver, de er altid så flotte selv om du har vist dem før ! En skam at du ikke kan komme lørdag.

Zette sagde ...

Hvor er de bare fine.

Unknown sagde ...

Ja, jeg melder mig til koret.
Jeg synes bestemt ikke, de er kedelige at se på. Tvært i mod. Jeg bliver altid så varm om hjertet, når jeg ser dem, for de signalerer for mig varme, mormor, tryghed og kvalitet.
Jeg brugte den slags som baby, mine børn gjorde det samme.. Suk. Jeg bliver helt skruk, når jeg ser dem. :-D