mandag den 24. august 2009

Nyt køretøj :-)

Jeg har længe ønsket mig en ny cykel.
Jeg har nemlig ikke haft én i flere år.
Men så er der lige det med mine dårlige led. Vil jeg overhovedet komme til at cykle særlig meget? Er det ikke bedst at købe en god brugt?
Det er nogle af de overvejelser jeg har gjort mig.
Min svigerinde er lige vendt hjem til Danmark efter at have boet 20 år i Grønland. Hun har købt en elcykel. D.v.s man kan både cykle almindeligt på den og få lidt hjælp til bakkerne:-)Jeg har prøvet hendes cykel og må indrømme, at den er skøn at cykle på. Michael er vildt fascineret af alt elektrisk, så han mente, at sådan én lige måtte være sagen for mig. En dansk produceret model Pro Movec koster 14.000 kr. Mange penge - synes jeg. Men så surfede Michael rundt på nettet og fandt en magen til på E-bay. Den kunne købes her og nu for 10.000 danske kr, men man kunne også byde på den. Først bød Michael 8000 kr. Det blev prompte afvist. Så bød han 9000 kr, og så fik vi den sørme:-)
Derfor kørte vi en lille omvej på vej herned for at hente cyklen i Bad Bentheim i Tyskland. Nu står min nye cykel hernede foran Maison de Beaumont, og Michael mener, at så kan jeg da bare cykle til Omaha Beach :-)

9 kommentarer:

Tine sagde ...

Hvor er den bare flot, Irene!

Hav en god cykeltur :-)

Strikkeheksen sagde ...

Altid mere behageligt at cykle, når det er varmt, så får man lidt vind i håret ;-) Jeg håber, du bliver glad for den :-)

Iøvrigt charmerende indkvartering i har fået :-)

Jeannette Mariae sagde ...

Til lykke - husk nu cykelhjelmen.

Knus fra engen ;-)

Annette sagde ...

Til lykke med din nye cykel, hvor er den flot. Det bliver dejligt for dig igen at kunne komme ud og cykle.
Hernede er der rigtig mange der kører på elektriske cykler, jeg har bl.a. haft flere kolleger som ikke kunne tænke sig andet transportmiddel, det eneste problem var at få dem ladet op i løbet af arbejdsdagen.

nynne sagde ...

det lyder til at være det helt rigtige for dig - både cyklen og dit ferie recidence.

Hannestrik sagde ...

Tillykke med din nye cykel, den er rigtig flot.

johanne sagde ...

Til lykke med den. Jeg har selv haft et godt øje til sådan en af selvsamme grund som du. Er sikker på, at du nok skal blive glad for den. Hjertelig til lykke og mange gode cykelture ønskes herfra.

Helle : sagde ...

Hvor er den bare flot tillykke med den !

Irene sagde ...

Tak skal I have allesammen! Glæder mig til at prøve den, når vi kommer hjem og jeg har fået en cykelhjelm:-)