torsdag den 16. juli 2009

Amaya


Så blev min Amaya også færdig. Faktisk har den ligget og ventet på, at jeg skulle tage mig sammen til at få den monteret. Uf - montering - det næste jeg strikker skal være top-down seamless knit :-)
Det er en str. xl strikket på pind 4 i en tråd Karen Noe shetlandsuld og en tråd babyalpaca fra BC-garn købt på udsalg sidste efterår. Det er brugt 200 gram uld og resten er alpaca. Trøjen vejer 386 gram. Det er lagergarn, så trøjen bliver et af mine 12 projekter, og jeg kan slet ikke huske, hvor langt jeg er nået :-) Jeg har lavet lidt om ved ærmerne og halsudskæringen, men ellers fulgt opskriften nogenlunde. Knapperne er nogle ganske almindelige blå. Jeg prøvede først med perlemorsknapper og nogle sølvknapper fra Italien, men det så altså bedst ud med de blå.
Jeg synes det er blevet en dejlig og anvendelig cardigan, og jeg er vild med farven, som passer helt fantastisk til min strikketaske:-)

12 kommentarer:

Merete sagde ...

Den trøje er godt nok god til dig og farven er også god. Godt være at man skulle komme igang med en til mig selv.
Merete

Lona sagde ...

Flot trøje og flot flot taske......jeg elsker bare blå!!

Pia sagde ...

Den er smadderflot Irene, og den klæder dig og tasken. :-)

Mariann sagde ...

Den er bare super flot, og klæder dig rigtig godt !
Lige nu, sidder jeg og undrer mig over, at jeg ikke kom længere, end til at købe opskriften..... den skal da også på pindene her :-)

Jette sagde ...

Jamen det passer da bare perfekt det hele, smuk trøje og taske i en dejlig farve. Og den 2. flotte Amaya jeg har set i dag.

Lavendel sagde ...

En dejlig blå farve og en dejlig trøje!

Malou Klidmoster sagde ...

Ih, hvor er den fin - og så i min yndlingssblå :-)

svit sagde ...

Du ser da bare knaldhamrende godt ud i sådan en feminin, blå cardi
:-)

Mormorstrik og Farmorsysler ❤️ sagde ...

En dejlig cardigan i en lækker blå farve. Tasken er også flot og lækker.

Irene sagde ...

Tusind tak for alle roserne:-)

Gitte sagde ...

Hvor er den bare skøn - Irene, også så lige i DIN farve ;-) og sidder den helt perfekt og passer enddog til strikketasken!

Jeg glæder mig til at komme igang med samme projekt til mig selv, lige nu har jeg problemer med den til Lise.....

Fortsat god weekend.

Karin Grøn sagde ...

Den er bare så flot. Jeg synes bare jeg har set mønstret før eller noget der ligner meget- tror det var hos Rasmilla som en børnebluse, men det gør den jo ikke mindre pæn. Jeg synes det er en smuk farve og jeg synes den klæder dig fantastisk godt. Det er en meget fin model til dig.