torsdag den 28. maj 2009

Marked i Forte dei Marmi og Pietrasanta


I går nåede vi også det ugentlige torsdagsmarked i Forte dei Marmi. Det er et af de største markeder i Toscana-området og efter sigende et af de bedste, hvad angår tøj og sko. Desværre er der ingen billeder. Det var helt umuligt at komme til at fotografere for alle de mennesker. Men jeg fik nogle skønne ting - bl.a tre nye kjoler. Ellers skal man passe på med falske designervarer, som jeg så en del af. Jeg kan ellers ikke forstå, at sælgerne tør. Forte dei Marmi er en by for de styrtende rige og de "rigtige" designerbutikker: Gucci, Prada, Dolce & Gabbana osv. ligger tæt i byens centrum.
I dag har der så været et lidt mere beskedent marked, men så meget desto hyggeligere her i Pietrasanta et stenkast fra, hvor vi bor, så man må sige, at vi har fået shoppet igennem de sidste par dage. Jeg tør næsten ikke sige det, men vi kunne godt bruge en ekstra kuffert til hjemturen :-)
Der var en enkelt stand, hvor de solgte garn, men ikke noget særligt, jeg havde lyst til at købe. Til gengæld havde de en masse billige knapper, som jeg købte en stak af.

7 kommentarer:

Mariann sagde ...

Sikke da nogle flotte knapper !
Herligt når der sådan er mulighed for at shoppe igennem (det oplevede jeg ikke lige i Østrig, desværre )

Strikkeheksen sagde ...

Godt at få fyldt lageret op, både hvad angår kjoler og knapper (og vin for den sags skyld) ;-)

Det er så hyggeligt at følge med i rejsedagbogen, herligt at I er ved at være på toppen igen :-)

Tine sagde ...

Super fine knapper.
Dem skal du da hurtigt fine brug af :-)

Berit sagde ...

Ih, hvor ser det skønt ud dernede i Italionien. Tæller ned til vores tur om ikke så mange uger. Knapperne er fine!

Made By Dorthe sagde ...

Skønne skønne billeder fra ferien, det er næsten som at være med på turen. Forsat god ferie, nyd den :-)

Fru Kahr sagde ...

SUUUK! Jeg bliver slet ikke misundelig, når jeg ser alle dine skønne feriebilleder;-)

nynne sagde ...

Skønt at i har en dejlig ferie-håber i må fåen god tur hjem