torsdag den 7. maj 2009

Danskt !


Jeg kunne ikke la`være med at tage et billede, da jeg så hvordan nogle af ingredienserne til aftensmaden tog sig ud sammen:-)
Nye danske samsøasparges, friskplukkede rabarber fra haven, de første radiser.
På billedet mangler de små nye Samsø-kartofler, jeg købte på grønttorvet i går. De kostede en formue, men er efter min mening pengene værd. Der er intet, der overgår nye danske kartofler ! De smager vidunderligt !
Rabarberne bliver nok til en dessert - en rabarbertrifli.
Resten serveres til en lille kalvesteg.
Uhmmm!

6 kommentarer:

Fru Kahr sagde ...

Uhm, det ser lækkert ud. Nyd de nye kartofler:-)

Zette sagde ...

Uhm, hvor lækkert.
Min mund løber i vand.
Velbekomme!

Nette sagde ...

Mums.:-.)

Fríða sagde ...

mmmm, har I nye kartofler allerede? heroppe får vi dem allerförst i august. så lige nu er de ikke mange sure sild vært.
kh.fra Island
Frida

ANNEPÅLANDET sagde ...

Mmmm, det ser deilig ut. Litt tidlig for nypoteter her enda, men jeg gleder meg! Jeg er ingen stor kjøttspiser, men jeg elsker grønnsaker.

Helle : sagde ...

Der er ikke noget som nye danske kartofler, nyd dem !!!