søndag den 14. december 2008

Cardigan i Noro Silk Garden



Klassisk glatstrikket cardigan med v-hals. Strikket i Noro Silk Garden på pind 4 1/2.
Der gik 450 gram til den. Opskriften er et miks af flere forskellige.
Jeg er virkelig glad for den og synes, den er rigtig fin i farverne. Den blev lidt længere i vask og det gjorde ærmerne desværre også, men det bliver jeg nødt til at leve med. Fornemmer allerede nu, at det bliver yndlingstrøjen. Den kommer til at hænge på mig evig og altid. Jeg har ikke helt fundet ud af endnu, om jeg vil have knapper i. Jeg knapper jo næsten aldrig en trøje - kun den øverste knap, så foreløbig bliver den lukket med denne lille stofrose, som jeg købte på Ridehusets julemarked.

20 kommentarer:

Lea sagde ...

Sikken en fest af farver :-)
Jeg forstå godt, hvis den kommer til at hænge på dig, den er meget lækker og flot.

Mariann sagde ...

Hvor er den flot, og sikke nogle dejlige farver !
Ang. de lange ærmer, kunne man sy på maskine og så klippe af så de kommer til at passe, og så et lille ombuk, der bliver syet ?
(det jeg forsøger at sige er, ligesom når man skal klippe en trøje op)

Fríða sagde ...

mmm, lækker! han Noro kan bare noget med farver.
kh.fra Island
Frida

Gitte sagde ...

Den en så smuk. Klær dig super med de mange farver.
Og - hellere for langt end for kort ;-)

Fru Kahr sagde ...

Som sædvanlig har du haft fuld fart på :-)

Den klæ'r dig.

Strikkeheksen sagde ...

Hvor er den bare skøn, og hvor den klæ´r dig. Jeg synes rosen er en rigtig fin lukning :-)

Nørklekonen sagde ...

Den er dog fantastisk flot.

Karin Grøn sagde ...

Den er bare så SUPERflot den trøje. Det er nogle fantastiske farver og den klæder dig fantastisk godt. Jeg er vild med den måde farverne blander sig på.

Irene sagde ...

Lea - ja jeg plejer heller ikke at være så farvestrålende:-)
Mariann - det vil jeg overveje, selv om jeg nok vil bæve over at skulle klippe i trøjen.
Frida - Noro er lækkert garn!
Gitte - du har helt ret:-)
Tak Dorthe, Lene, Karin og Nørklekone!

Tine sagde ...

Jeg er for sent på den, kan jeg se!
Alle de andre har sagt det jeg også ville sige :-))

Den er bare så flot! Jeg er vild med farverne,og selvom det ikke er turkis, så klæder den dig !!

damsgaarden sagde ...

Den er da super flot, jeg er vild med det spraglede men når jeg laver det til mig selv kommer jeg til kort, jeg kan ikke finde ud af at bruge det, det bliver for uroligt så tæt på ansigtet, sikkert noget pjat, men sådan har man jo nogle sære ideer ;-))

Pernille sagde ...

Hvor er den skøn Irene, jeg er vild med farverne!

Tina - omme i London sagde ...

Hvor er den bare blevet flot - og saa er jeg lidt vild med den store rose/knap. :)

Irene sagde ...

Tak Tine, Jette, Puttenings !
Tina - jeg tror også at jeg lader være med at sætte knapper i.

Helle : sagde ...

Dejlige farver som bare liver op, rigtig flot strikket !

Samtal från min trädgård sagde ...

Så läkre farver! Det ser fint ud med rosen, som man kan variere med en sjalspind, hedder det sådan, eller en brosche. Som sagt flot!

Anonym sagde ...

Flot er din trøje, de farver er super..

Kan du ikke lige så forsigtigt trække en tråd ud i en maske, klippe over og så lige så stille pille op baglæns og få maskerne over på en pind..hvorefter du igen lukker af i den rette ærmelængde?

Made By Dorthe sagde ...

Nøj hvor en lækker Cardigan, det NORO garn må bare afprøves - engang...
Flot arbejde :-)

eKirsten sagde ...

Den er godt nok skøn, og den klæder dig også rigtig godt. Og så må den kunne passe til næsten alt muligt.

Zette sagde ...

Hold da fest, hvor er den bare flot.
Jeg er bare så imponeret.
Flotte farver og så i Silk Garden.