mandag den 20. oktober 2008

Nye strikkebøger


Posten havde 2 nye strikkebøger med til mig i lørdags.
Det er altid lidt af et sats, at købe strikkebøger ubeset. Men begge bøger var på tilbud, og "style" seriens(scarf-,wrap-,lace- osv. style) forfattere har efterhånden bevist, at de laver fremragende strikkebøger, og den er da også fyldt med flotte strikkede designs.
Det er imidlertid den anden bog "Fitted knits", som jeg er mest begejstret for. Det skal ikke være nogen hemmelighed, at selv om jeg måske vejer 10 kg for meget, så kan jeg ikke fordrage store, løse trøjer. Jeg vil gerne have, at tøjet sidder "fit".
Så det er klart at jeg er vild med disse modeller, hvor der er taget ind og ud i talje og ved bryst, så de kvindelige former bliver fremhævet på flotteste vis. Jeg har den største lyst til at kaste mig over 3-4 af modellerne, meeen har pålagt mig selv, at jeg skal være færdig med nogle af de projekter, jeg har gang i først.
Spændende hvor langt min selvdisciplin rækker....:-)

7 kommentarer:

Mariann sagde ...

Skønt med nye bøger !
Har reserveret fitted knits på biblioteket (er nr.2) der er en slip-over, som jeg meget gerne vil lave :-)

Irene sagde ...

Mariann - der er mange fine ting i den :-)

Gitte sagde ...

Fitted Knits er en af mine ynglingsstrikke bøger. Måden opskrifterne er bygget op på danne basis for mange af de ting jeg selv finder på.

Glæder mig til at se den anden d. 2. november.

Strikkeheksen sagde ...

Jeg er helt enig i, at trøjer skal sidde til - Selvom man måske har lidt ekstra kilo på sidebenene er der ikke noget flatterende i store, løsthængende trøjer, tværtimod :-)Jeg har fitted knits til gennemsyn i øjeblikket og der er mange skønne ting i :-)

Anonym sagde ...

Hvor jeg dog nyder når du viser strikkebøger ...så skynder jeg mig at reservere eller købe ;-)
jeg må vist igang igen

Fru Kahr sagde ...

Fitted knits ser spændende ud. Jeg må vist en tur omkring biblioteket :-)

Tine sagde ...

Hvor ser de da spændende ud.

Dem må jeg vist også lige kigge i d. 2 nov. :o)