fredag den 1. august 2008

Kiri 2




Kiri i anden udgaven er færdigt. Det er strikket i Tweedy håndfarvet garn fra Marianne Svit på pind. nr. 4 1/2. Jeg brugte ca. 200 gram og sjalet vejer 196 gram. Mønstret er Kiri, og når det er strikket i sådan et tykt garn, er det blevet et dejligt stort og varmt vintersjal. Efter vask og blokning blev det en smule blødere, og det gør ikke noget, at det kradser lidt, da det skal udenpå noget andet :-)
Marianne Svit tilbød meget venligt, at jeg kunne sende garnet tilbage, men da var jeg næsten færdigt med sjalet. Farven er jeg yderst tilfreds med. Billederne kan desværre slet ikke vise det spil, der er i håndfarvet garn. Det er meget smukt.

8 kommentarer:

Jette sagde ...

Det er bare så flot en farve, og til et sjal gør det ikke noget at det kradser lidt. Spillet kan man sagtens se når man forstørrer billedet. Hvis du vil have blødt garn med spil i skulle du prøve Júnik fra Bente Rønberg, det er smukt garn.

Jane sagde ...

Det er meget meget smukt.

Fru Kahr sagde ...

Hvor er det smukt:-)

Irene sagde ...

Tak for tippet Jette!
Og tak for rosen Fru Kahr og Jane!

Merete sagde ...

Hvor er det flot og sikke en farve. Det er lidt surt at farvespillet i håndfarvet garn ikke kan gengives i et billed.
Merete

Strikkeheksen sagde ...

Du har da godt nok haft fart på pindene :-) Det er blevet rigtig smukt, farven fås ikke bedre, med eller uden spil :-)

Tine sagde ...

Ja, jeg syntes altså også at det er meget smukt.
Utrolig flot farve.
Jeg er imponeret over hvor hurtigt du har strikket det.

Måske ses vi imorgen tidlig foran Fandango ? ;-)
(Tak for tippet)

damsgaarden sagde ...

Hvor er det blevet smukt. Du har godt nok været vaks på pindene, og godt at det ikke kradser så slemt mere ;-)