onsdag den 23. april 2008

Bøger - bøger - bøger

Når man læser på min blog, kan man sikkert ikke fornemme, at her skriver en bibliotekar. Det handler ikke ret meget om bøger.
For mig er bøger noget helt uundværligt og ligeså selvfølgeligt som at spise og trække vejret, så det er sikkert derfor, jeg ikke skriver om det.
Men i dag fejres "Bogens dag" over hele verden, og det kan en bibliotekar ikke sidde overhørigt. Jeg vidste det såmænd ikke engang, men hørte det i Morgen-TV,hvor skuespilleren Helle Fagralid og forfatteren Knud Romer fortalte om deres forhold til bøger.
Jeg synes, jeg læser ret bredt, men helst engelske og amerikanske forfattere og gerne spændings- og kriminalromaner. Det har været svært at læse krimier efter Stieg Larsons trilogi om Lisbeth Salander - den er jo helt fantastisk.
Den sidste bog jeg har læst er "Manden med det lille ansigt" af den svenske kriminalforfatter Helene Tursten. Hendes krimier kan jeg godt lide, ikke mindst fordi jeg deler navn med den kvindelige hovedperson: Irene Huss.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Se jeg opdagede også først til morgen at det var "Bogens Dag", og jeg arbejder på Sorø Bibliotek, så heller ikke her var vi opmærksomme på mærkedagen :-)